dinsdag 31 maart 2015

Nieuwsbrief 2015

Intro
Agenda
Recept - Saag Paneer
Verhaal - Woemipa
 
Intro
Als vrije kok, komt er van alles op mijn pad.  Los van onze eigen kookstudio op de boerderij, kookte ik o.a. het afgelopen jaar:
-met 70 marketing-talenten van UPC als kick-off voor een intensief samenwerkingsproject. Op verzoek van de HR-manager, die al eerder bij mij kookte, hebben mijn collega kok/arbeids-socioloog (leuke combi he?) en ik een kook-training ontwikkeld. Serieus, uitdagend en confronterend. En als bijproduct: heerlijk eten.
-met meerdere grote groepen (40+ personen van UVA, GGD, UWV) waarbij het elke keer weer gaaf is om ze vrij te laten koken met goed resultaat zonder er teveel mee te bemoeien.
-in Amsterdam Noord in buurthuis Dockzz met 8 jongeren die wilden leren koken. 1e les (van 8) over de parmezaan: "walla, dit kaasje is echt duur man! van dat geld kan ik 1 kilo halen".
-2 prive-diners met 5 gangen voor 10 personen bij een politicus die door dit (6e jaar alweer) mij te vragen gewoon koers houdt.
-voor de derde keer het 80 personen kerstdiner voor het PR-Bureau. Leef je uit - heerlijk om dat te horen van een opdrachtgever. Samen met visual artist Tamara van der Leek creerden we 1 lange groen-witte eettafel met dino's en boerenkolen. Zuurkoolschuim uit een vaas en soep met o.a. lapsang thee geserveerd uit theekannen.
-en gewoon pasta maken op de basisschool van mijn dochter met 3 x 25 8-12 jarigen als onderdeel van het project Gezond!
 
Agenda 
 
Kookvakantie
Dit voorjaar geen kookvakantie helaas (voor u). Zelf mag ik wel een week naar Toscane. Een klant die ooit mee was op kookvakantie heeft gevraagd of ik wil komen koken voor haar huwelijks-jubileum. Een week lang in een villa vlakbij Pisa, voor hun 20 gasten, met mooie wijnen en een kookles tussendoor. Dus met assistent, huurauto en eigen villa(-tje) via AirBnB, een week lang uitleven en inspiratie opdoen op marktjes en de COOP om de hoek.

Lamsvlees - Braderie 2e Paasdag
Na een succesvolle eerste keer, kun je je weer opgeven voor onze lamsvlees pakketten van eigen boerderij.
Die verkopen we per 3 kilo met gelijke delen gehakt, bout, schouder, karbonade, nek en schenkel. Biologisch lam uit de achtertuin van Amsterdam. Wil je meedoen? Maak dan voor de 29e € 69 over. Klik hier om te zien hoe het werkt.
Dit keer organiseren we met het ophalen van het vlees een braderie. Dit alles op 2e paasdag. Met een lam aan het spit, eieren zoeken op het erf en lammetjes aaien.
Kun je niet of wil je zelf lam met Pasen koken, dan kun je ze ook 's ochtends ophalen op Goede Vrijdag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten